Noutăți

Organizare Nuntă 06-03-2018 13939

Ce întrebări să pun atunci când aleg restaurantul de nuntă: de la meniu până la locuri de parcare!

Ce întrebări să pun atunci când aleg restaurantul de nuntă: de la meniu până la locuri de parcare!

După logodna de vis încep pregătirile tumultoase pentru nunta voastră!

 

Alegerea restaurantului este unul dintre cele mai dificile momente din toată pregătirea, pentru că acolo vă veți petrece întreaga seară a nunții voastre, alături de prietenii cei mai dragi! Îți dorești un meniu gustos, o atmosferă relaxantă, o deservire profesionistă. Le poți avea pe toate, dar trebuie să știi la ce să atragi atenția atunci când analizezi oferta mai multor restaurante.

 

Marry.md vă vine în ajutor și am explicat mai jos într-un mod foarte practic care sunt recomandările specialiștilor și ale altor mirese, atunci când alegeți restaurantul de nuntă!

 

Înainte de a consulta sfaturile, vezi aici o listă cu restaurante pentru nuntă!

 

...  Sala

Dimensiunea restaurantului

Primul criteriu de care va trebui să țineți cont în alegerea localului pentru nuntă este dimensiunea restaurantului, care trebuie să se potrivească cu dimensiunea nunții voastre.

Câți oaspeți sunt în lista de invitați? Ar fi păcat să plătiți pentru o sală de 150 de locuri, dacă veți avea în jur de 80 de invitați. Pentru o nuntă la care vă vor fi alături 50 de persoane, puteți alege un local mai mic, unde să creați o atmosferă intimă, în care invitații să se simtă bine. Vedeți aici o listă de 10 restaurante recomandate pentru o nuntă restrânsă.

 

Construcția sălii

Încercați să alegeți un restaurant care să ofere un spațiu generos, pentru ca toată lumea să se simtă în largul ei. Sala ar fi bine să aibă o formă cât mai clasică (pătrată sau dreptunhiulară), fără construcții în forme de “E”, “L”, “T”, fără coloare sau separeuri, pentru că astfel, va oferi o vedere bună pentru toți invitații, indiferent unde sunt așezați în sală.

 

De asemenea, atrageți atenția la culoarea predominantă (draperii, scaune, pereți, podea), dacă se potrivește cu stilul nunții pe care o planificați. Alegeți localul să fie luminos, pentru că lumina naturală și culorile calde contribuie la poze reușite.

 

Acustica sălii este alt detaliu despre care ar fi bine să vă informați. Într-o sală cu puține elemente care să absoarbă sunetul, se va crea un ecou puternic de la muzică, care va deranja urechea și va crea sezația de oboseală. Imaginați-vă sunetul ca o minge de ping-pong, pentru că se comportă aproximativ la fel. Cu cât mingea pe care v-o imaginați aruncată, ar sări înapoi mai puțin, cu atât sala are o acustică mai bună. Gresia și faianța sunt cele mai proaste din punct de vedere acustic, dar acest lucru poate fi compensat de prezenta perdelelor, a pereților acustici sau forme în tavan care vor elimina ecoul.  

 

 ...

La Provence Banquet Hall @Chișinău

Mesele

Poziția mesei de prezidiu trebuie să permită o vedere bună către orice colț din sală și către ringul de dans. De asemenea, dacă masa este ușor accesibilă, atunci va fi mai ușor să părășiți masa pentru a petrece timpul alături de invitații voștri!

Mesele invitaților sunt cele mai reușite în formă rotundă, de 8 persoane. În acest fel, invitații vor sta lejer la masă și vor avea ocazia să socializeze cu încă 7 persoane (preferabil cunoscuți sau prieteni de-ai lor).

 

Ringul de dans

Este foarte important ca ringul de dans să fie așezat central, cu vizibilitate maximă. Ringul de dans este inima petrecerii și locul unde au loc cele mai importante momente (dansul mirilor, tăierea tortului). Din acest motiv, amplasarea ringului de dans se recomandă să permită o vederea bună tuturor, nu doar pentru cei care au sosit primii.

 

Aerul condiționat

Aerul condiționat trebuie să existe în restaurant și ar fi recomandat ca aparatele AC să fie poziționate astfel încât să nu deranjeze invitații. Atenție: multe restaurante fac “economie” sau acesta nu face față atunci când dansează 30 de oameni pe ringul de dans.

 

Locurile de parcare

Chiar dacă mulți invitați vor opta pentru taxi, totuși mereu există persoane care aleg să vină cu mașina personală, iar căutarea unui loc de parcare este un început nu prea reușit pentru seara lor. Întrebați restaurantul dacă are locuri de parcare rezervate, care este numărul lor și dacă parcarea este păzită.

 

Dacă ați decis locația pe baza elementelor enumerate mai sus, puteți începe să discutați despre ofertă cu șeful sau administratorul restaurantului.

 

...

Club Royal Park @ Chișinău

...  Meniul

Alegerea meniului

Al doilea cel mai important factor în alegerea restaurantului este meniul și calitatea bucatelor.

Ar fi foarte bine ca restaurantul ales să vă ofere posibilitatea de a participa la o degustare, la care veți avea ocazia să apreciați calitatea bucatelor. Vă va ușura munca de a stabili meniul, ingredientele și numărul de porții dorit. Dacă o degustare nu este posibilă, atunci analizați atent recenziile lăsate de alți clienți și de către prieteni de încredere.

 

Meniul tradițional de nuntă este o alegere potrivită, pentru că, șansele sunt, că va fi pe placul tuturor. Dar, în același timp, vă puteți surprinde invitații cu ceva deosebit, cum nu au mai gustat la alte petreceri.

 

Alegerea meniului trebuie să corespundă cu anotimpul în care are loc nunta. Dacă nunta este programată pentru vară, atunci se recomandă meniuri ușoare, fără prea multe condiment și sosuri grele. Băuturile tari nu vor fi consumate în aceleași cantități ca în sezonul rece, iar cele răcoritoare vor fi căutate cu siguranță.

 

Băuturile

Majoritatea restaurantelor au o politică de a nu accepta băuturile alcoolice aduse de miri, dar acest detaliu trebuie stabilit cu administrația restaurantului. Dacă aveți norocul să dați peste un astfel de local, șeful de sală va ști cel mai bine câte sticle din fiecare sortiment sunt necesare pentru numărul vostru de invitați, așa că întrebați-l.

 

...

Oscar Banquet Hall @ Chișinău

... Alte detalii

Administratorul de sală

Dincolo de toate acestea, administratorul de sală este omul de care depinde în cea mai mare măsură reușita petrecerii. Dacă acesta vă crează impresia unui om căruia îi pasă de nunta voastră, atunci nu ezitați să mergeți pe mâna lui. În schimb, dacă acesta este indiferent și plictisit, încercați să-l faceți interesat de evenimentul vostru!

 

Chelnerii

Întrebati câți chelneri vor fi în sală în timpul petrecerii și dacă numărul acestora este suficient pentru o deservire bună. Nici voi, nici invitații voștri nu vor vrea să aștepte extrem de mult servirea bucatelor sau înlocuirea sticlelor goale.

De asemenea, aflați dacă trebuie să-i plătiți fiecărui chelner în parte pentru serviciile de deservire din acea seară. Unele restaurante au oferte prin care exclud această plată, așa că acesta ar fi un detaliu pe care îl puteți negocia. 

 

Volumul muzicii

Multe restaurante sunt nevoite să reducă volumul muzicii după orele 22:00 sau 23:00. Întrebați care sunt regulile restaurantului ales de voi în privința limitării zgomotului noaptea, ca să nu aflați despre ele abia în ziua nunții.

 

Exclusivitatea asupra restaurantului

Un alt detaliu bine de știut este dacă nunta voastră va fi singurul eveniment organizat acolo în acea seară sau dacă vor fi și alți clienți în alte săli. De ce contează? Pentru că dacă nu veți avea exclusivitate asupra restaurantului, atunci terasa, grădina, holul de recepție, locurile de parcare sau chiar și chelnerii vor trebui împărțite între voi.

 

Cazarea invitaților

Apoi, în situația în care aveți rude și/sau prieteni care vor veni din alte localități, vă veți confrunta problema cazării acestora. Multe restaurante dispun și de un hotel în aceeași clădire sau în una apropiată, așa că ați putea negocia cazarea și sala “la pachet”

De asemenea, o altă ofertă a restaurantelor este includerea în preț a unei camere pentru miri, care ar putea fi folosită pentru sesiunea foto cu domnișoare de onoare (dacă arată bine), depozitare sau odihnă. Aflați de la conducerea restaurantului ce vă pot oferi.

 

...

Green Park Restaurant and Banquet Room @ Chișinău

... Banii 

Detaliile financiare

Al treilea cel mai important element al alegerii și închirierii unui restaurant este stabilirea detaliilor financiare.

 

Vă sfătuim să aflați de la bun început ce, cât, cum și când se plătește. Aflați despre prețul meniului, comisionul pentru deservire și cât se plătește fiecărui chelner și bucătar în parte, dacă se percepe așa plată. Aflați ce servicii sunt incluse în preț și pentru ce trebuie să plătiți extra (spre exemplu: parcare, folosirea grădinii sau terasei, cafeaua și ceaiul).

 

Încheiați un contract cu restaurantul ales în care să includeți toate clauzele discutate și serviciile ce urmează a fi prestate (pentru că șefii de sală au “obiceiul de a uita” cu puțin înainte de nuntă ce detalii au fost discutate la întrevedere, dar să le dăm crezare, rezervarea se face, de obicei, cu un an înainte). La nivel minim, ce ar trebui stipulat în contract sunt: data nunții, numărul de invitați, faptul că nu există oră de închidere a restaurantului, o schiță a meniului cu prețul acestuia și felurile de mâncare și suma avansului achitată.  

 

Nu mai puțin important este să aflați și să negociați ce se va întâmpla dacă vă lipsesc, spre exemplu, 30 de invitați (plătiți prețul întreg sau doar aperitivele) sau dacă sunteți nevoiți să anulați nunta dintr-un anumit motiv.

 

... ...  ...

 

Acum ești pregătită să faci cea mai bună alegere pentru restaurantul care va găzdui petrecerea voastră de neuitat! Îți propunem o listă aici!

Mult succes!

 

În poza de copertă: Restaurantul Most @ Chișinău

 

Următorul pas este să te informezi despre care sunt cele mai solicitate formații și banduri live pentru sezonul de nunți 2018 în Moldova, dacă trebuie să faci o coafură de probă sau ce producători locali fac cele mai frumoase torturi de nuntă și prețul acestora!

 

Vă urăm casă de piatră și o iubire lungă, lungă!

logo

Nu rata cele mai noi postări de pe Marry.md Te invităm să ne dai un LIKE pe pagina noastră de Facebook

Marry-tă-te cu noi!