Noutăți

Frumuseţe 03-06-2019 504

Te pot împiedica oare emoțiile să ajungi la silueta dorită?

Te pot împiedica oare emoțiile să ajungi la silueta dorită?

Dacă vrei să dai jos câteva kilograme sau îți mai remodelezi corpul, însă parcă tot nu îți reușește, cauza poate fi emoțiile, cele cu care ne-am obișnuit și nici nu bănuim că ne sunt o piedică. 

Te-ai surprins și tu vreodată mâncând, fără ca să îți fie, cu adevărat, foame? Se întâmplă, pentru că încercăm să cumuflăm anumite emoții de la care vrem să ne sustragem atenția.

Mâncatul pe fond emoțional apare din copilărie, de când suntem bebeluși. Creierul asociază mâncatul cu dobândirea unei alinări emoționale.

...

De cele mai multe ori, fugim de stres, de tristețe, de îngrijorare, confuzie etc. Atunci, căutăm produse care să ne readucă starea de bine și mâncatul riscă să devină o plăcere a vieții, pe care ne vine greu să o stăpânim. Totuși, dacă nu ne putem stăpâni, apare și sentimentul de vinovăție, criticându-ne că nu ne-am putut abține.

Simptomele ”foametei emoționale” sunt: îți este poftă de anumite alimente, foamea apare subit, mănânci pe fugă, nu te simți satisfăcută de cantitatea de mâncare, nici atunci te-ai săturat.

Foamea fizică, în schimb, se simte altfel: nevoia nu e intensă, poți amâna masa, ai consuma orice, poți savura masa într-o companie, te oprești când te simți sătulă, nu te simți vinovat(ă) fiindcă ai mâncat.

Foarte des auzim că putem preveni senzația de foame prin a avea grijă să consumăm suficientă apă, așa cum  mulți confundă senzația de foame cu cea de sete. Senzaţia de sete apare deja atunci când s-a pierdut o cantitate de apă de 0, 5% (0,35 litri la adulţi) din greutatea corporală. Foamea, pe de altă parte, este însoţită de nelinişte, slăbiciune, oboseală, dureri de cap, irascibilitate şi contracţii ale stomacului. Prin mese regulate poate fi evitată această senzaţie. Hormonul de stres, cortizolul, sporește și el senzația de foame.

...

Este o adevărată provocare să iai sub control mâncatul emoțional. Dar iată câteva sugestii care te vor susține: nu sări peste mese, identifică factorii care îți provoacă senzația de foame, evită alimentele nesănătoase, întotdeauna întreabă-te ,”îmi este cu adevărat foame?”, evită situațiile în care mănânci de plictiseală, găsește mereu o activitate, precum cititul, practicarea unui sport, implicarea într-un hobby. Și nu uitați că cheia este în a privi și a aborda emoțiile direct, și în a încerca să le înțelegem - de unde pornesc și ce vor să ne spună.

Curaj!

logo

Nu rata cele mai noi postări de pe Marry.md Te invităm să ne dai un LIKE pe pagina noastră de Facebook

Marry-tă-te cu noi!